_-_- کـــــلـبـــــه درویـــش-_-_

در دل کاخ مجلل خبر از عشق مجو -ــ-چون سعادت همه در کلبه درویشان است

_-_- کـــــلـبـــــه درویـــش-_-_

در دل کاخ مجلل خبر از عشق مجو -ــ-چون سعادت همه در کلبه درویشان است

همه دکترها جوابم کردند... آموزنده و زیبا

همه دکترها جوابم کردند... آموزنده و زیبا  

براش مشاهده متن لطفا به ادامه مطلب بروید...!!!

همه دکترها جوابم کردند

میگفت از منبر اومدم پایین دیدم جوانی اومد گفت :آقا دکترا جوابم کردند .کارهای را انجام میدم میخوام ببینم مطابق با شریعت هست یا نه ؟اگه از دنیا رفتم با ایمان میرم یانه ؟شروع کرد به گفتن .امان ندادمن چیزی بپرسم گفت هرکه به من بدی میکنه من خوبی میکنم میگم من که رفتنی هستم این میماند
دیدم چه دل با خدایی دارد .یه دفعه جمعیت دورم را گرفت جوان را ندیدم
با خود گفتم نپرسیدم چقدر زنده میمانی ؟نپرسیدم مریضت چیه؟جمعیت را کنار زدم صدایش کردم دیدم از در میخواهد خارج بشود
جوان چند وقت مهلت داری ؟
تبسمی کرد:یه ساعت.یه روز.دوروز.یه ماه .یه سال .یا شاید هم ده سال
۲.هرکه درموردم غیبتی میکنه میبخشم میگم من میرم این میماند ۳حساب دارایی خود راوجوهاتش را پرداخت نمودم چون من که میرم اینها با من که نمیان پس بگذار حقش را ادا کنم۴مردم به من کلک میزنن اما من حلالشان میکنم میگم من که میرم اینها میمانند۵خلاصه دنیا برام یه جوری شده دنیا را میدم برای اونهای که میمانند۶ اون خانه خود را اباد میکنم چون باید برم اونجا ۷.........هیگفت و گفت ......مگر مریضیت چیه؟
لبخندی زد:مرگ .اری مرگ .به همه دکترها سر زدم گفتم اگر مرگم امد ایا میتوانید درمانش کنید همه دکترها گفتند نه دیدم همه دکترها جوابم کردند یادم امد که باید ره خود را پیدا کنم

اری شتریست که بر در هر کس خوابیده  
 
آیات الهی را نظاره کن
سوره آل‏ عمران
کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ وَ إِنَّما تُوَفَّوْنَ أُجُورَکُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ فَمَنْ زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَ أُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فازَ وَ مَا الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاَّ مَتاعُ الْغُرُورِ (۱۸۵)ترجمه:
- هر کس مرگ را مى‏چشد و شما پاداش خود را بطور کامل در روز قیامت خواهید گرفت، پس آنها که از تحت جاذبه آتش (دوزخ) دور شدند و به بهشت وارد گشتند نجات یافته و به سعادت نائل شده‏اند، و زندگى دنیا چیزى جز سرمایه فریب نیست!.
سوره النساء
أَیْنَما تَکُونُوا یُدْرِکْکُمُ الْمَوْتُ وَ لَوْ کُنْتُمْ فِی بُرُوجٍ مُشَیَّدَةٍ وَ إِنْ تُصِبْهُمْ حَسَنَةٌ یَقُولُوا هذِهِ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ إِنْ تُصِبْهُمْ سَیِّئَةٌ یَقُولُوا هذِهِ مِنْ عِنْدِکَ قُلْ کُلٌّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ فَما لِهؤُلاءِ الْقَوْمِ لا یَکادُونَ یَفْقَهُونَ حَدِیثاً (۷۸ ما أَصابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَ ما أَصابَکَ مِنْ سَیِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِکَ وَ أَرْسَلْناکَ لِلنَّاسِ رَسُولاً وَ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهِیداً (۷۹)ترجمه:
هر کجا باشید مرگ شما را مى‏گیرد اگر چه در برجهاى محکم باشید، و اگر به آنها (منافقان) حسنة (و پیروزى) برسد مى‏گویند از ناحیه خدا است و اگر سیئة (و شکستى) برسد مى‏گویند از ناحیه تو است بگو همه اینها از ناحیه خدا است پس چرا این جمعیت حاضر نیستند حقایق را درک کنند.
آنچه از نیکیها به تو مى‏رسد از ناحیه خدا است و آنچه از بدى به تو مى‏رسد از ناحیه خود تو است و ما تو را بعنوان رسول براى مردم فرستادیم و گواهى خدا در این باره کافى است.
ُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلاقِیکُمْ:
" بگو مرگى که از آن فرار مى‏کنید بالآخره به شما مى‏رسد".

حالا تو بگو باور مرگ در زندگیت تاثیری دارد یا غافلی ؟کدام دکتر میتواند نجاتت دهد؟بسوی خدا فرار میکنی ؟یا از خدا فرار میکنی؟همه را میبخشی یا همه را غارت میکنی؟

خلاصه برای آن خانه(
وطن) خود چه کردی ؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد